Voor praktijken

De basis van Opos is dat de zorgverstrekker zich niet met randzaken hoeft bezig te houden, waardoor men kan focussen op wat écht telt: de cliënt. Hierdoor ontzorgen wij de behandelaar zodat deze zich optimaal kan bezig houden met zijn of haar passie: zorgen – persoonlijk en op hoog niveau.

Opos helpt u graag

Vandaag staan praktijkhouders meer dan ooit voor grote uitdagingen: een toenemende administratie, constante vernieuwingen zoals recent het ZPM, digitalisering, tekorten op de arbeidsmarkt, etc.

Wens je dit als praktijkhouder achter je te laten, dan kunnen we met Opos op twee manieren helpen: een volledige overname of een gedeeltelijke. Deze laatste gebeurt dan in de vorm van een samenwerking, maar beide zijn ze gericht op de lange termijn.

Overname

Volledige overname - 100%

Bij een volledige overname ontzorgen wij u volledig. Zo kan u aan uw nieuw avontuur beginnen.

Behoud identiteit
Continuïteit
Lokaal management
met focus op langetermijngroei

Samenwerking

Gedeeltelijke overname - 51% - 90%

Bij een samenwerking kan u beroep doen op onze dienstencatalogus. Ons servicecentrum laat toe op centraal niveau allerhande zaken over te nemen – wat en in welke mate u dat wil.

Algemeen management
Marketing & Communicatie
Werving & Selectie
Kwaliteits-controle
Financiële administratie
Centrale (zorg)inkoop

Waar maakt Opos het verschil?

Met Opos zijn we ervan overtuigd dat je als cliënt niet het gevoel wilt hebben dat je behandeld wordt aan de lopende band. Mensen moeten zich beschermd voelen in een serene omgeving. Praktijken waar wij naar op zoek zijn hebben dit imago zorgvuldig opgebouwd door de jaren heen. We wensen dan ook dat DNA niet te door te knippen. Cliënten en behandelaars weten de weg naar de praktijk te vinden, dat willen we niet verliezen.

Veel gestelde vragen

Kort door de bocht kunnen we stellen dat dat van de verkoper afhangt. Is er meteen een klik, ligt alle documentatie reeds netjes klaar, krijgen we snel de neuzen in dezelfde richting inzake waardering en overnamestructuur, dan kan een overnametraject binnen de twee maanden al rond zijn. Hebben we meer tijd nodig, dan kan een traject ook tot een jaar duren.

Opos wenst voort te bouwen op de eigen visie en werking die reeds binnen uw praktijk heerst. Onze prioriteit ligt dan ook bij het vinden dan praktijken die een goede en gezonde werking hebben waarbij we niet hoeven te tornen aan het DNA.

Omdat we een zo klein mogelijk impact in de overgang wensen te hebben, is het van belang dat praktijken een bepaalde grootte hebben. Praktijken met minder dan 8-10 behandelaars vallen daarom net buiten ons werkveld.

De kern van de GGZ zijn haar mensen. Zonder de behandelaars staat men als organisatie nergens. Het is dan ook onze wens zo min mogelijk veranderingen door te voeren, dus geen grote saneringen zoals gebruikelijk is bij overname via grote instellingen of fondsen.

Wenst u bij dit traject uw mensen te betrekken dan hebben wij daar alle begrip voor. Wenst u dit traject in alle sereniteit te onderzoeken zonder prematuur stof te doen oplaaien, dan begrijpen wij dat eveneens. Wij volgen uw wil in dit verhaal.

Het succesverhaal van de overname van Psycho Praktijk Leusden

Met OPOS hadden we vanaf het begin een goed gevoel. In ons eerste contact met Arnaud gaf hij een doordachte en professionele presentatie van de mogelijk nieuwe toekomst van onze praktijk. Hij vertelde wat OPOS voor ons kon betekenen. En aangezien zijn ideeën strookten met hoe wij de voortgang van onze praktijk zagen, gaf ons dat veel vertrouwen. Je verkoopt je praktijk maar een keer en dan wil je alles wel heel goed achterlaten. Het gaat immers ook om de toekomst van de werkzame collega’s in je praktijk en daar voel je je ook verantwoordelijk voor. Je wilt je praktijk achterlaten met perspectief op een goede toekomst voor iedereen.We deelden dezelfde visie en ambitie als OPOS. Daardoor verliep de overname zelf heel vlot. Het zijn mensen met kennis van zaken die ons echt goed begeleid hebben.

Fijn dat u interesse heeft.

Kies een optie..